Najczęściej zadawane pytania

Autor: Dział IT

1. Nie mogę się zalogować - nie pamiętam hasła

Odp.: Dział IT nie zna haseł użytkowników i nie może tych haseł odzyskać. Na ich prośbę może ustawić nowe hasło tymczasowe, które należy niezwłocznie zmienić na swoje prywatne stałe hasło na stronie https://portal.microsoftonline.com Resetowanie haseł do Office365 będzie odbywać się poprzez SMS wysyłanego z nr 500776438 na numer pracownika zdefiniowany w systemie Uczelnia.XP przez pracownika Działu IT.

2. Nie umiem wymyśleć i zapamiętać skomplikowanego hasła

Odp.: W internecie jest wiele poradników jak sobie pomóc w tym przypadku. Jednym z wielu jest godny uwagi biuletyn znajdujący się pod tym linkiem. Proszę zwrócić uwagę żeby nie używać tego samego hasła do banku, poczty, sieci społecznościowych!

3. Zalogowałem się przez przeglądarkę do Office365. Widzę bardzo mało funkcji - nie podoba mi się!

Odp.: Dokładny opis interfejsu OWA (Outlook Web Access) jest w tej instrukcji. Myślę ze teraz znajdziesz wszystkie potrzebne funkcje.

4. Jakie adresy serwerów mam ustawić?

Odp.: Większość aktualnych wersji programów do obsługi skrzynek email wykryje automatycznie ustawienia serwerów. Gdyby jednak to się nie udało to ustawiamy protokół IMAP (proszę nie używać POP3). Login: pelny.adres.email@ignatianum.edu.pl hasło: to Twoje tajne i nikomu nieudostępnione hasło, zmienione wcześniej na stronie
https://portal.microsoftonline.com

Ustawienia usługi IMAP
Server name: outlook.office365.com
Port: 993
Encryption method: SSL

Ustawienia usługi SMTP
Server name: smtp.office365.com
Port: 587
Encryption method: TLS
Proszę zwrócić szczególną uwagę na numery portów oraz metodę szyfrowania!

5. Jak zgłaszać spam

Odp.: Po zalogowaniu się do portalu, otwieramy emaila który wg nas powinien być oznaczony jako SPAM.W pasku górnym wybieramy "Wiadomość śmieć" i potwierdzamy chęć zgłoszenia tej wiadomości. Gdyby to była wiadomość wyłudzająca dane logowania czy też nasze dane osobowe wybieramy strzałkę w dół i z listy rozwijanej wybieramy opcję "Wyłudzanie informacji" przykład na tym obrazku.

Jeżeli używamy programu Outlook z pakietu Microsoft Office to do tego celu należy doinstalwoac wtyczke z linku

6. Czy wielkość liter ma znaczenie w adresie mail i logowaniu do serwera?

Odp.: Nie ma znaczenia w jaki sposób wpiszemy nasz login, mail. Możemy wpisać Jan.Kowalski@ignatianum.edu.pl lub jan.kowalski@ignatianum.edu.pl

7. Jak ustawić automatyczny podpis (stopkę) w emailu (Outlook Web Access)?

Odp.: Logujemy się przeglądarką na swoje konto, wybieramy Outlook, następnie klikamy w ikonę koła zębatego i wybieramy "opcje" i kolejno "ustawienia". Tam kolejno uzupełniamy podpis i zaznaczamy stosowne opcje tak jak na tym rysunku. Proszę pamiętać, że stopka powinna zaczynać się tzw. delimeterem i zawierać wyłącznie trzy znaki "-- " (minus, minus, spacja).

8. Czy moje dane w chmurze są bezpieczne?

Odp.: Microsoft przygotował specjalną stronę na ten temat, proszę zapoznać się z informacjami na tym linku.

9. Folder "Wiadomości śmieci" - dlaczego są tam prawidłowe emaile

Odp.: Do tego folderu trafiają emaile ocenione przez system antyspamowy, jako potencjalnie zawierające niechciane informacje. Tutaj również trafiają emaile z innych powodów, np. wysłane przez nieprawidłowo skonfigurowane serwery, czy też zawierające duże ilości linków. Jeżeli jakiś nadawca ciągle trafia do tego folderu, a my uważamy, że tak nie powinno być to postępując zgodnie z tą instrukcją możemy zrobić pewne wyjątki i dostosować działanie tego folderu do naszych potrzeb. Dodatkowo ta instrukcja również może być pomocna.

10. Jak włączyć funkcję oznaczania jako mało istotne

Odp.: Jest to opisane w dokumentacji na tej stronie dla osób używających poczty przez przeglądarkę internetową, oraz dla osób korzystających z programu Outlook na tej stronie.

11. Office 365 security white paper

Do pobrania na stronie

12. Resources for GDPR compliance

Do poczytania na stronie

13. Oświadczenie o ochronie prywatności w firmie Microsoft

Do poczytania na stronie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.