Administracja i polityka publiczna

Administracja rządowa i tworzenie polityk publicznych/Governmental Administration and Creation of Public Policy

Absolwent specjalności Administracja rządowa i tworzenie polityk publicznych posiada pogłębioną wiedzę na temat struktury administracji rządowej i realizowanych przez nią zadań państwa oraz o sposobach planowania i realizowania polityk publicznych i znaczeniu występujących pomiędzy nimi powiązań dla funkcjonowania państwa. Posiada umiejętności pozwalające na analizowanie i proponowanie rozwiązań dla problemów z zakresu funkcjonowania administracji rządowej oraz jest świadomy istotności wyzwań pojawiających się w obszarze jej funkcjonowania.

Absolwent specjalności Administracja rządowa i tworzenie polityk publicznych jest przygotowany do pracy w instytucjach i urzędach administracji państwowej, instytucjach analitycznych i politycznych ciałach doradczych (think tankach) zajmujących się badaniem i analizowaniem procesu tworzenia i wdrażania polityk publicznych.

Administracja samorządowa i rozwój lokalny/Local Government and Development

Absolwent specjalności Administracja samorządowa i rozwój lokalny zna na poziomie rozszerzonym zasady funkcjonowania i ustroju administracji samorządowej oraz dysponuje zaawansowaną znajomością problematyki realizacji polityki lokalnej i regionalnej przez administrację samorządową. Posiada umiejętności pozwalające na analizowanie i proponowanie rozwiązań dla problemów z zakresu funkcjonowania administracji samorządowej oraz jest świadomy istotności wyzwań pojawiających się w obszarze jej funkcjonowania.

Absolwent specjalności Administracja samorządowa i rozwój lokalny jest w szczególnym stopniu przygotowany do pracy w instytucjach i urzędach administracji samorządowej na różnym poziomie (gminnym, powiatowym i wojewódzkim), w działających na poziomie lokalnym instytucjach doradczych i wspomagających organy samorządowe.