Kids Lab for Sustainability

 

                               

Wsparcie Komisji Europejskiej dla produkcji tej publikacji nie stanowi poparcia dla treści, które odzwierciedlają jedynie poglądy autorów, a Komisja nie może zostać pociagnięta do odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie informacji w niej zawartych.

                                                           

Akcja 2. Edukacja Szkolna. Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej

Tytuł projektu:  Kids Lab for Sustainability – Dziecięce Laboratorium dla zrównoważonego rozwoju

Skrót tytułu: KidsLab4Sus

Nr grantu: 2021-1-PL01-KA220-SCH-000034345

Okres realizacji: 2022-01-01 – 2024-06-30

Kwota dofinansowania: 262 898 EUR

W projekcie biorą udział:

Fundacja Ignatianum – koordynator projektu – Polska

Dublin City University – Irlandia

Libera Universita Maria SS. Assunta di Roma – LUMSA – Italia

Fondazione Politecnico di Milano – Italia

Universitat International de Catalunya – Hiszpania

Główny cel projektu
  1. Podniesienie jakości edukacji przedszkolnej poprzez zaoferowanie nowego programu nauczania „STEAM – edukacja OUTDOOR dla zrównoważonego rozwoju” wraz ze wskazówkami dla edukatorów. Program zostanie opracowany jako uzupełnienie krajowej podstawy programowej, elastyczne narzędzie dla wszystkich edukatorów, opublikowany na stronie internetowej projektu jako OER.
  2. Zwiększenie kompetencji (i pewności siebie) nauczycieli przedszkolnych w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez dostarczenie im zestawu innowacyjnych materiałów dydaktycznych łączących ideę zrównoważonego rozwoju z podejściem STEAM i uczeniem się opartym na dociekaniu.
  3. Budowanie synergii i ułatwianie przepływu wiedzy pomiędzy szkolnictwem wyższym, przedszkolami i decydentami oświatowymi w celu zapewnienia większego na lokalny system przedszkolny.
  4. Kształcenie „liderów zmian” – nauczycieli przedszkolnych, którzy będą promować podejście STEAM do edukacji zrównoważonego rozwoju w swoim środowisku przedszkolnym i budować system wsparcia dla innowatorów, aby zapobiec kryzysowi emocjonalnemu i wypaleniu zawodowemu. Projekt ma na celu zwiększenie u nauczycieli poczucia inicjatywy, pewności siebie, elastyczności w nauczaniu, ale także ich kompetencji cyfrowych i umiejętności uczestniczenia w społeczności uczącej się.
  5. Podniesienie jakości szkoleń przed rozpoczęciem pracy w sektorze ECEC poprzez wprowadzenie modułu dotyczącego STEAM i zrównoważonego rozwoju do programów uniwersyteckich (jako blended learning, co czyni szkolenie bardziej atrakcyjnym, łącząc praktyczne doświadczenia z kursem online – podejście partycypacyjne z cyfrową, elastyczną metodologią). Projekt ma na celu opracowanie i upowszechnienie sprawdzonego w skali międzynarodowej podręcznika dla trenerów nauczycieli, zawierającego wskazówki dotyczące wprowadzania podejścia STEAM w celu kształtowania u dzieci zrównoważonych postaw wobec przyrody.
Harmonogram wsparcia – rezultaty projektu

 

  1. Repozytorium zasobów „Outdoor STEAM activities” 2022-01-01 – 2022-06- 30
  2. Program zajęć dla przedszkola “Outdoor STEAM for sustainability” 2022-05-01 – 2023-02-28
  3. Program kształcenia nauczycieli ECEC na poziomie uniwersyteckim 2023-03-01 – 2023-07-31
  4. Kurs on-line “STEAM and SUSTAINABILITY TEACHING COMPETENCES” dla nauczycieli 2023-08-01- 2024-04-30
  5. Podręcznik do szkolenia nauczycieli “STEAM and Sustainability at the preschool 2023-09-01 – 2024-06-30
Wydarzenia upowszechniające rezultaty projektu

Terminy planowanych wydarzeń:

16.10.2022 Irlandia

16.10.2022 Rzym

Barcelona UIC
Tytuł wydarzenia: Kids Lab for Sustainability Projeckt. Incorporating sustainability in Early Childhood Education throught the STEAM approach and outdoor education. Date 1.12.2022.
Informacja
Program

26.06. 2023 Kraków

26.04.2024 Mediolan

Strona projektu i media społecznościowe