Sprawy studenckie

Podania

Jak złożyć podanie studenckie?

W związku z wdrożeniem systemu USOS,  większość podań trzeba składać za jego pośrednictwem. 

Pozostałe podania niewymienione w katalogu podań w systemie USOSweb, a których wzory znajdują się TUTAJ, należy złożyć w jeden z wymienionych poniżej sposobów:

- w wersji papierowej w siedzibie Centrum Obsługi Studenta ;

- wypełniony dokument przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej UIK w systemie ePUAP 

- w wersji papierowej przesłać przesyłką pocztową na adres: "Centrum Obsługi Studenta Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków".

 

Jak wypełnić podanie w systemie USOSweb?

Instrukcja wypełniania podań znajduję się TUTAJ.

Zmieniłam nazwisko/adres zamieszkania/adres do korespondencji/nr telefonu itp. Co muszę zrobić, aby moje dane zostały zaktualizowane?

Proszę wypełnić oświadczenie o zmianie danych osobowych znajdujące się TUTAJ. Oświadczenie należy złożyć należy złożyć w jeden z wymienionych poniżej sposobów:

- w wersji papierowej w siedzibie Centrum Obsługi Studenta;

- wypełniony dokument przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej UIK w systemie ePUAP 

- w wersji papierowej przesłać przesyłką pocztową na adres: "Centrum Obsługi Studenta Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków".

Oświadczenie należy złożyć do 14 dni od daty zmiany danych. W szczególności dotyczy to zmiany nazwiska lub adresu do korespondencji.

Chciałbym zrezygnować ze studiów. Jakie kroki powinienem podjąć w tym celu?

Proszę wypełnić oświadczenie o rezygnacji. Wzory dokumentów znajdują się TUTAJ. Oświadczenie należy złożyć należy złożyć w jeden z wymienionych poniżej sposobów:

- w wersji papierowej w siedzibie Centrum Obsługi Studenta;

- wypełniony dokument przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej UIK w systemie ePUAP 

- w wersji papierowej przesłać przesyłką pocztową na adres: "Centrum Obsługi Studenta Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków".

Zaświadczenia

Jak mogę uzyskać zaświadczenie o byciu studentem lub o średniej ze studiów lub o ukończeniu studiów?

W tej sprawie należy zwrócić się z prośbę do Centrum Obsługi Studenta. Można to zrobić drogą e-mail wysyłając prośbę na adres e-mail: cos@ignatianum.edu.pl (wiadomość musi zostać wysłana z adresu w domenie @student.ignatianum.edu.pl - nie dotyczy absolwentów UIK).

Każda wiadomość e-mail powinna zawierać tytuł (np. prośba o wydanie zaświadczenia). W treści wiadomości należy zawrzeć informację na tematu rodzaju zaświaczenia i treści jakie zaświadczenia ma posiadać. W przypadku konieczności zawarcia w zaświadczeniu informacji o średniej ocen, prosimy dokładnie określić z jakiego okresu czasu ma ona być (np. średnia z ostatniego zaliczonego roku studiów, za cały cykl studiów itp.) oraz czy ma być ona arytmetyczna lub ważona. Jeżeli skan zaświadczenia nie jest wystarczający, moża odebrać wersję papierową zaświadczenia w siedzibie w godzinach przyjmowania stron.

Potrzebuję uzyskać pisemny wykaz ocen ze studiów. Co mam zrobić?

W tym celu należy złożyć podanie w USOSweb. Nazwa podania "Podanie ws. wydania karty przebiegu studiów". Kartę przebiegu studiów nie da się uzyskać bezpośrednio od pracowników COS, gdyż uprawnienia do jej podpisania mają tylko władzę Instytutu w którym prowadzony jest dany kierunek studiów. Gdy karta przebiegu studiów bedzie gotowa do odbioru w COS, osoba zainteresowana otrzyma wiadomość zwrotną na adres e-mail z domeny @student.ignatianum.edu.pl.

Potrzebuję uzyskać zaświadczenie o posiadanych kwalifikacjach (np. o uzyskanych uprawnieniach przygotowania pedagogicznego). Co mam zrobić aby uzyskać takie zaświadczenie?

W tym celu należy złożyć w Centrum Obsługi Studenta pisemne podanie (na wzorze podania ogólnego do Dziekana) z prośbą o wydanie takiego zaświadczenia. Podanie należy złożyć w jeden z wymienionych poniżej sposobów:

- w wersji papierowej w siedzibie Centrum Obsługi Studenta;

- wypełniony dokument przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej UIK w systemie ePUAP 

- w wersji papierowej przesłać przesyłką pocztową na adres: "Centrum Obsługi Studenta Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków".

Zaświadczenie jest wydawane przez właściwe władze Instytutu. Gdy zaświadczenie bedzie gotowe do odbioru w COS, osoba zainteresowana otrzyma wiadomość zwrotną na adres e-mail wskazanym na podaniu.

Potrzebuję uzyskać zaświadczenie o zrealizowanym lektoracie z języka obcego w UIK (wraz z osiągniętym poziomem). Jak uzyskać takie zaświadczenie?

W celu uzyskania zaświadczenia należy zwrócić się z prośbą do Centrum Obsługi Studenta. Można to zrobić drogą e-mail wysyłając prośbę na adres e-mail: cos@ignatianum.edu.pl (wiadomość musi zostać wysłana z adresu w domenie @student.ignatianum.edu.pl - nie dotyczy absolwentów AIK). Jeżeli skan zaświadczenia nie jest wystarczający, moża odebrać wersję papierową zaświadczenia w siedzibie w godzinach przyjmowania stron.

Legitymacja studencka (ELS)

Ile kosztuje wyrobienie legitymacji studenckiej?

Koszt wyrobienia legitymacji studenckiej to 22 zł. Wpłaty należy dokonać na indywidualny rachunek bankowy który znajduje się w USOSweb (ścieżka: "DLA WSZYSTKICH" -> "Płatności (MODEL FK)" -> "konta bankowe uczelni").

Jak mogę przedłużyć ważność ELS?

Ważność legitymacji studenckiej możesz przedłużyć w Centrum Obsługi Studenta nie wcześniej niż na początku danego semestru (nie ma możliwości przedłużenia ważności legitymacji za semestr zimowy przed jego rozpoczeciem tj. przed 1 października, to samo dotyczy semestru letniego).

Zgubiłam/łem legitymację studencką, co mam zrobić?

Złóż podanie w USOSweb o wyrobienie duplikatu ELS (ścieżka: "DLA STUDENTÓW" -> "Podania"). Do podania koniecznie dołącz potwierdzenie dokonania płatności w wysokości 33 zł.

Czy po obronie pracy dyplomowej będę musiał/a oddać ELS Uniwersytetu?

Mimo ukończenia studiów i utraty statusu studenta, uczelnia nie będzie domagała się zwrotu legitymacji studenckiej w momencie wydania dyplomu ukończenia studiów. Absolwenci studiów I stopnia będą mieli zachowane prawa studenckie do 31 października co np. będzie uprawniało ich do zachowania prawa do tańszych przejazdów komunikacją miejską.

Zmieniłam/łem imię/nazwisko, jak mogę uzyskać nową legitymację ze zmienionymi danymi?

Złóż podanie w USOSweb o wyrobienie duplikatu ELS (ścieżka: "DLA STUDENTÓW" -> "Podania"). Do podania koniecznie dołącz potwierdzenie dokonania płatności w wysokości 22 zł. Pamiętaj, aby najpierw złożyć oświadczenie o zmianie danych i dopiero starać się o uzyskanie nowej legitymacji. Gdy legitymacja będzie gotowa do odbioru, otrzymasz wiadomość zwrotną na twój studencki adres e-mail.

Ubezpieczenie

Kogo Uczelnia może objąć ubezpieczeniem zdrowotnym?

Uczelnia może objąć ubezpieczeniem zdrowotnym studenta/doktoranta który ukończył 26 rok życiaStudent po ukończeniu 26 roku życia (pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia studiów stacjonarnych i niestacjonarnych), podlega ubezpieczeniu w pierwszej kolejności z umowy o pracę, umowy zlecenia, bądź ubezpieczenia współmałżonka. Jeśli nie posiada żadnego z wymienionych tytułów to obowiązek ubezpieczenia spoczywa na Uczelni w której studiuje (dotyczy to równiez studentów studiów doktoranckich).

Jak złożyć wniosek o objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym przez Uczelnię?

Student/doktorant zgłasza się do Centrum Obsługi Studenta w godzinach obsługi z ważną legitymacją studencką lub dowodem osobistym oraz z wypełnionym wnioskiem o objęcie ubezpieczeniem załączonym poniżej.Wzór wnisoku znajduję się TUTAJ. 

Straciłam/łem statut studenta (skreślenie, ukończenie studiów), czy mam prawo być ubezpieczonym przez Uczelnię?

Utrata statutu studenta powoduje wyrejestrowanie z ubezpieczenia zdrowotnego. Student ma również obowiązek poinformować na piśmie o każdej zmianie powodującej uzyskanie nowego tytułu do ubezpieczenia lub utraty statusu studenta w terminie do 7 dni. Dokumenty, o których mowa powyżej student składa w Centrum Obsługi Studenta. Wzór wniosku o wyrejestrowanie znajduję sie TUTAJ.

Jestem ubezpieczony przez uczelnię ale właśnie uzyskałam/łem zatrudnienie na umowę o pracę/zlecenie. Co mam zrobić?

Obowiązkiem studenta jest w takim przypadku niezwłoczne wyrejestrowanie się z objęcia ubezpieczeniem przez Uczelnię. Wniosek o wyrejestrowanie należy złożyć w terminie do 7 dni od uzyskania zatrudnienia. Wzór wniosku o wyrejestrowanie znajduję sie TUTAJ.

Czy Uczelnia ubezpiecza od nieprzewidzianych wypadków (ubezpieczenie NNW)?

Uczelnia nie ubezpiecza studentów od nieprzewidzianych wypadków. Każdy student może odpłatnie zgłosić sie do takiego ubezpieczenia. W celu uzyskania szerszych informacji należy skontaktować się bezpośrendio z Samorządem Studentów UIK: samorzad@ignatianum.edu.pl.

E-mail

Kiedy mój uczelniany adres e-mail straci ważność?

Uczelniany adres e-mail traci ważność po obronie.

Jak kontaktować się z pracownikami uczelnianymi?

Prowadząc korespondencję z pracownikami naukowymi oraz administracją uczelni należy korzystać wyłącznie z przypisanych do Państwa adresów e-mail. Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieodpisywania na wiadomości przesyłane z prywatnych skrzynek e-mail.

Prowadząc korespondencję z pracownikami uczelni pamiętaj o uczelnianym SAVOIR-VIVRE:

  • rozpoczynamy wiadomość od zwrotu grzecznościowego tj. Szanowni Państwo (gdy piszemy wiadomość np. do jednostki administracyjnej uczelni), Szanowny Panie Doktorze/Profesorze..., Szanowny Ojcze Doktorze/Profesorze (w przypadku kontaktu z jezuitami) itp.,

  • nie rozpoczynamy e-maila od sformułowania "Witam";

  • przedstawiamy informacje z jakiego kierunku/grupy jesteśmy i w jakim celu
    kontaktujemy się,

  • list kończymy formami grzecznościowymi "Z poważaniem", "Z wyrazami
    szacunku";

  • stosujemy zasady ortografii i gramatyki;

  • podpisujemy e-maila.

Przeniesienie

Czy można przenieść się na UIK z innej uczelni?

Tak, jest taka możliwość. Zgodnie z regulaminem studiów na wniosek studenta, który zaliczył pierwszy rok studiów, może zostać przeniesiony na studia prowadzone w UIK bez postępowania rekrutacyjnego, przy czym zmiana ta może mieć miejsce tylko na początku roku akademickiego. Podanie zaopiniowane przez kierownika jednostki organizacyjnej macierzystej uczelni wraz z kompletem wymaganych dokumentów należy złożyć osobiście w siedzibie Centrum lub przesłać pocztą tradycyjną - listowną lub ePUAPem najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego, od którego student chce kontynuować studia w UIK.

Jakie dokumenty są wymagane przy przeniesieniu na UIK?

Do podania o przeniesienie zaopiniowanego przez kierownika jednostki organizacyjnej macierzystej uczelni należy złożyć:

- formularz aplikacyjny studenta ubiegającego się o przyjęcie do UIK dostępny tutaj

- kartę przebiegu studiów

- zaświadczenie o posiadanym statusie studenta i średniej ważonej z całego toku studiów

- sylabusy do wszyskich modułów kształcenia/przedmiotów